Відомі картини

Подзвоніть зараз і замовте

За весь час розвитку європейського мистецтва художники створили безліч картин. Нажаль, не всі картини вціліли та дійшли до нашого часу. Багато творів мистецтва були втрачені через вандалізм, війни, терористичні атаки, стихійні лиха або просто людську недбалість. Деякі з картин стали відомими одразу після написання, деякі мали складну долю та отримали популярність лише в ХХ ст. з розвитком музеїв. Сьогодні хочу познайомити вас з декількома найвідомішими картинами європейського живопису. Ці картини заслуговують на те, щоб їх побачити та дізнатися про них більше.

Караваджо «Вакх» (близько 1596 року). Картина написана ще наприкінці 17 століття та довгий час лишалася схованою від широкої публіки. В 1917 році її знайшли в фондах галереї Уффіці та почали досліджувати її історію. Існує версія, що картина була написана для кардинала Франческо дель Монте.

На полотні зображений молодий Вакх – бог виноробства, на що вказує виноград та виноградна лоза, що обвиває його волосся, келих вина та корзина з фруктами та виноградом біля нього.

Караваджо не пропускає жодної дрібниці в написанні цієї картини. Зверніть увагу на сліди гусені на фруктах в корзині та бруд під нігтями Вакха. У відображенні на склі графина можна розгледіти автопортрет художника за мольбертом. На поверхні келиха вина ледь помітне відображення Вакха. До речі, вважається, що образ Вакха Караваджо також писав з себе, використовуючи в роботі над картиною дзеркала.

Відомі картини

Цю картину вважають парною до більш ранньої роботи Караваджо з галереї Боргезе «Хворий Вакх» (1593 рік). Ця картина, начебто, була написана художником під час його важкої хвороби, яка спіткала його під час перебування в Римі. Караваджо не був впевнений в тому, що зможе одужати. Ця картина також була написана завдяки використанню дзеркал. З особливою увагою Караваджо пише фрукти та виноград. Не зважаючи на те, що натюрморт не був улюбленим жанром Караваджо, та і взагалі не вважався окремими жанром в ті часи, караваджиська техніка написання фруктів мала значний вплив на становлення голландського натюрморту 17 ст.

Відомі картини

Слід зауважити, що серед найвідоміших європейських картин є чимало робіт Караваджо. Ще один його шедевр з галереї Уффіці «Голова Горгони Медузи» (1597 – 1598 роки). Цей сюжет художник розробляє двічі. Перший варіант картини не доступний глядачам через його зберігання у приватній колекції, а ось другий – збирає мільйони туристів щороку. З 1993 по 2002 рік картина була на реставрації через жахливі пошкодження, яких вона зазнала після теракту італійської мафії. Реставрація обійшлась музею в 250 000 євро. На щастя, музей знайшов меценатів, які допомогли з фінансуванням.

Картина написана на полотні, що натягнута на дерев’яний щит, який належав герцогу Фердинандо І Медічі. Такий вибір основи для картини є досить символічним. Адже, згідно міфології, Персей переміг Горгону завдяки наполірованому щиту, який служив йому дзеркалом. Медуза Горгона вбивала всіх, хто дивився на неї, перетворюючи людей на каміння. Але, оптичний трюк Персея приніс йому бажану перемогу.

Караваджо зобразив голову Горгони закривавлену та зі зміїним волоссям. Він розвернув її трохи вбік, щоб глядач уникав прямого погляду на неї. Образ Горгони Медузи також має портретну схожість з художником. Цей прийом (зображення себе в образах людей або міфічних персонажів з відрубаними головами) можна вважати його візитною карткою.

Відомі картини

«Голова Горгони Медузи» – вражаюча картина, яка не лишає байдужим нікого. Випукла форма щита, технічні прийоми зображення світла й тіні, вміло прописані змії та відкритий рот з передсмертним криком – роблять свою справу та змушують здригнутися глядача перед роботою видатного художника.

Один з найвидатніших художників 17 ст. – Рембрандт ван Рейн був послідовником Караваджо. А його робота «Нічна варта» (1642) певно найвпізнаваніша картина сучасності.

Відомі картини

На цьому полотні видатного художника є багато вражаючого. Почнемо з того, що події, які розгортаються на гігантській картині (сучасний розмір 3,63х4,37 м) відбуваються вдень. Справа в тому, що картина була вкрита товстим шаром кіптяви. Це й дало ефект, який в свою чергу дав сучасну назву картині. Картина була написана на замовлення Гільдії Стрільців, яка сплатила 1600 флоринів художнику за роботу. У 18 ст. картину обрізали з усіх боків, бо вона не вміщалась в новому залі, куди її перенесли. В результаті були втрачені фрагменти з двома стрільцями.

Картина стрільцям не сподобалась. Вони очікували побачити себе зображеними в ряд, де буде чітко видно портрет кожного учасника гільдії. Проте, Рембрандт значно відійшов від усталеної композиції групових портретів. Він використав прийом світло-тіньового моделювання, який був розроблений Караваджо. До того ж Рембрандт ввів у композицію кілька загадкових персонажів (як от дівчинка в золотавій сукні).

Годі й казати, що це дуже не щаслива картина. На неї неодноразово нападали вандали. Вона пережила порізи ножем та напад з сірчаною кислотою. Наразі картина на реставрації з можливістю онлайн дивитися весь хід реставраційний робіт.

Ще одна багатостраждальна картина належить пензлю іспанського художника Дієго Веласкеса «Венера перед дзеркалом» (близько 1647 – 1651 років). Картина була написана під час перебування у Венеції. Для іспанських художників 17 ст. такий жанр був не доступний через надмірну суворість інквізиції. Веласкес надихнувся подібними сюжетами великих венеційських художників Джорджоне та Тіціана. Це єдина картина з оголеною жіночою натурою у Веласкеса. В 1914 році картина була порізана в музеї британською суфражисткою.

Відомі картини

Варто звернути увагу на відображення Венери в дзеркалі. Виглядає так, наче з дзеркала на Венеру дивиться її більш старше відображення. При цьому різниця у віці разюча. Достеменно не відомо чому Веласкес вирішив так трактувати образ давньогрецької богині. Цікавим композиційним прийомом Веласкеса було поєднання двох канонічних зображень Венери: сплячої богині та богині перед дзеркалом.

Ще одним шедевром європейського живопису слід вважати картину «Мадонна канцлера Ролена» Яна ван Ейка (близько 1435 року). Сам Ян ван Ейк був реформатором живопису, він вдосконалив олійний живопис та сприяв росту його популярності в усій Європі. Цю картину художник написав на замовлення канцлера Бургундії, де Нікола Ролен зображений в якості донатора (спонсора). Однак, на картині порушується традиційна іконографія Мадонни з донатором. Згідно загальновизнаної іконографії донатор має стояти на колінах та бути меншим за масштабом ніж Богоматір. Але, канцлер Ролен зображений наче в бесіді з Мадонною. На справді, таким чином трактована сцена моління донатора під час якої у нього було видіння.

Відомі картини

Альтанка в якій розгортаються події має вид на місто. З боку канцлера місто світське, з боку Мадонни в пейзажі безліч церков. За колонами видно дві фігури, що дивляться на ріку. Ці персонажі зустрічаються й на інших картинах художника. Можливо це сам Ян ван Ейк та його учень.

Не зважаючи на камерний розмір картини 66х62 см вона неймовірно деталізована. На сайті http://closertovaneyck.kikirpa.be можна роздивитися картину в гігапіксельному розширенні та побачити людей, що йдуть по мосту, роздивитися їх одяг та речі, які вони несуть. Така деталізація в роботах ван Ейка вражає і зараз.

Ще раз ми зустрічаємо двох персонажів в тюрбані, прихованих на картині в роботі «Портрет подружжя Арнольфіні» (1434 рік). До речі, це перший парний портрет в європейському мистецтві, де обидва герої зображені разом, а не на окремих дошках в профіль, дивлячись один на одного.

Відомі картини

Перед нами на картині флорентійський купець Арнольфіні з дружиною. Існує припущення, що вона на момент написання картини вже померла. На це вказує згасла свічка над її головою. А собачка на полотні вказує на вірність купця своїй дружині навіть після її смерті.

Інша версія картини наголошує на тому, що це момент весілля між багатим Арнольфіні та бідною дівчиною. На це, начебто, вказує ліва рука купця, якою він тримає руку нареченої. За традицією тримати руку нареченої слід було правою рукою.

В дзеркалі відображаються вже знайомі нам два загадкових персонажі. А саме дзеркало прикрашають медальйони з зображенням Страстей Христових. Над дзеркалом стоїть надпис: «Ян ван Ейк був тут», що робить цю картину однією з перших європейських картин підписаних художником.

Відомі картини

Абсолютно не можливо уявити собі європейський живопис без Вінсента ван Гога. Безумовно, його серія соняхів є абсолютним лідером в переліку відомих картин. Але окрім них вартими уваги є ще дві його картини про відносини Вінсента ван Гога та Поля Гогена «Стілець ван Гога» та «Крісло Гогена» (1888 рік).

Про взаємовідносини Гогена та ван Гога писали цілі книги. Це дуже складна історія двох митців. Вінсент захоплювався Гогеном та дуже цінував його думку. Він присвятив другу (Вінсент вважав Гогена другом) серію «Соняхи», він поїхав в Арль створювати комуну для художників, облаштував жовтий будинок та чекав на Поля Гогена. Коли Гоген приїхав, то розкритикував все, що було зроблено для нього та поїхав далі. Згідно останніх досліджень Вінсент під час сварки відрізав собі вухо, щоб не чути докорів.

В цей період Ван Гог пише низку картин «Жовтий дім», «Жовта кімната», «Стілець» та «Крісло Гогена». Одна з трьох версій «Жовтої кімнати» експонується в Лондонській національній галереї поруч зі стільцем ван Гога, який є частиною інтер’єру кімнати. Ці дві картини мають зовсім різний настрій. Жовта кімната дуже тепла, створює затишок. На відміну від неї, «Стілець» – це втілення самотності та болю. «Стілець» ван Гога сміливо може бути одним з найкращих «автопортретів» Вінсента. Трубка з табаком Вінсента на стільці та підписаний ящик з матеріалами в кутку кімнати надають цьому натюрморту портретних ознак. А широкі кольорові площини та тонке плетіння лози на сидінні стільця створюють той особливий настрій, який змушує глядача ледь не плакати перед полотном. Картина написана на грубому полотні, яке Гоген привіз з собою в Арль. У жодного з двох митців не було грошей на якісні матеріали для живопису. З рештою, Гоген поїхав з Арля, а ван Гог лишився ще більш самотнім ніж був до того. Його хвороба лише загострювалась, картини так і не продавались. Якби ж він тільки знав, який успіх чекає на його мистецтво після його смерті.

Звісно, це не всі відомі картини європейських художників. Тому будемо продовжувати розповідь в наступних статтях блогу.

Залишити заявку

    Найближчі майстер - класи
    Подивитися весь календар >>
    Відгуки наших клієнтів
    Як нас знайти

    Ми на карті

    Напишіть нам