Найпопулярніші стилі живопису

Подзвоніть зараз і замовте

+38 (068) 270 70 86

+38 (095) 661 33 81

Коли старі майстри створювали картини, то навіть думки не мали про те, до якого стилю їхні твори віднесуть дослідники-мистецтвознавці. А от художники нового часу, а особливо творці, що працювали наприкінці XIX та у XX столітті, дуже переймались класифікацією своїх творів. Більше того, вони й самі створювали нові напрями. Так Ж. Брак та П. Пікассо створили кубізм, К. Малевич – супрематизм. Давайте разом розберемося в основних “–ізмах” мистецтва.

Імпресіонізм. Певно, що цей живописний напрям найулюбленіший та найбільш впізнаваний. Сама назва з французької перекладається як “враження”. Це зараз враження від імпресіонізму у нас приємне, а коли художники відкрили свою першу виставку, то отримали лише сарказм та лайку в свій бік. Особливість імпресіоністичного стилю полягає в тому, що вперше в історії живопису картини були повністю написані на пленері. Крім того, імпресіоністи не змішували фарби на палітрі, а наносили їх на полотно окремими густими мазками у розрахунку на те, що всі кольори змішаються вже в оці глядача. Саме тому картини імпресіоністів варто дивитися, ставши трохи подалі. Найвидатніші представники: К. Моне, Е. Мане, Е. Дега, О. Ренуар.

Постімпресіонізм. Напрям, що йшов наступним за імпресіонізмом. Для представників цього напряму було важливо не лише передати  зорові ефекти, як робили їхні попередники, вони вдавалися до значної стилізації свого живопису. Для постімпресіонізму характерна різноманітність творчих рішень і технічних засобів.  Роботи Ван Гога передували появі експресіонізму, творчість Гогена вплинула на появу символізму і модерну. Представники: В. Ван Гог, П. Сезанн, А. Матісс, П. Гоген.

Кубізм. Напрям живопису, сенс якого закладено в його назві: трансформація усіх живих та неживих об’єктів на полотні в геометричні фігури. Митці XX століття намагалися відійти від реалістичного зображення, всіляко трансформувати звичні для нас форми. Найвідомішою кубістичною картиною є “Герніка” Пабло Пікассо, яка показує усі жахіття сучасної війни, коли за одну ніч можна зрівняти з землею ціле місто, як це сталося з однойменним містом басків. Представники: Ж. Брак, П. Пікассо.

Супрематизм. В основі концепції супрематизму лежить безпредметність живопису, повний відхід від зображення матеріального світу. На думку митця, усі зусилля потрібно зосередити на кольорі, формі, фактурі, русі. Величезний вплив супрематизму, зокрема досліджень К. Малевича, відчувається у сучасному дизайні та графіці. Представники: К. Малевич, О. Екстер.

Сюрреалізм. В основі сюрреалізму лежать психологічні дослідження Зігмунда Фрейда. Художники вивчають та зображають на полотні підсвідомість. Задля відходу від реальності митці навіть знайомляться з малюнками хворих на шизофренію. Представники: С. Далі, Р. Магрітт, А. Бреттон, Ф. Кало.

Спробувати повторити шедеври великих митців ви можете на майстер-класах в Києві, або пройшовши курс живопису з 10 занять. Також буде цікаво спробувати відшукати один зі стилів в писанкарстві.

Залишити заявку
Найближчі майстер - класи
Подивитися весь календар >>
Відгуки наших клієнтів
Як нас знайти

Ми на карті